מגדיר עצים בית ספרי
התלמידים יצאו לסיור במרחב בית הספר בו יחקרו ויתעדו את העצים הצומחים בו. לאחר מכן יצרו דף מידע על העץ הכיתתי ולבסוף יצרו מגדיר עצים בית ספרי.
התלמידים יצאו לסיור במרחב בית הספר בו יחקרו ויתעדו את העצים הצומחים בו. לאחר מכן יצרו דף מידע על העץ הכיתתי ולבסוף יצרו מגדיר עצים בית ספרי.
דרך פעילות מתגלגלת בזוגות, התלמידים יתצפתו על ציפורים בסביבה הקרובה, יספרו אותן וייצגו אותן בדיאגרמת עמודות. שיעור זה מתחבר לספירת הציפורים הגדולה המתקיימת בכל שנה בשבועיים האחרונים של חודש ינואר.
התלמידים יעבדו בקבוצות, ילמדו ויתרגלו את שמות המספרים דרך משימות "חפש את המטמון" בטבע. הערה: הפעילות מתאימה לכיתות שכבר מכירות את תוואי השטח בו תערך הפעילות.
לומדים חשבון בלמידה חוץ כיתתית. יוצאים למשימת איסוף נתונים וממירים שברים לאחוזים בשכונה.
בשיעור זה התלמידים יחקרו את הקשר בין קוטר העיגול להיקפו, יחשבו את ההיקף ויצרו דגמים בשטח דרך התנסות אמנותית.
נכיר ונתרגל את מושג המעגל, דרך התנסות ביצירת מעגלים בטבע בלמידה חוץ כיתתית- התלמידים יבינו את הקשר בין נקודת המרכז של המעגל לאוסף הנקודות הנמצאות במרחק שווה ממרכז המעגל.
בעזרת הנוף הטבעי בחוץ חוזרים בזמן לתקופת המקרא, לומדים את סיפור המגילה דרך הסביבה הקרובה ובעזרת מאפייני הסיפור.
פעילות מקסימה העובדת על הקשבה, תקשורת, סבלנות, הכוונה ומתן הוראות וירידה לפרטים.
בסיום המשחק, מעניין לעבור יחד עם התלמידים על היצירות שלהם ולשוחח על האתגרים שעלו בתהליך העבודה ועל ההצלחות.
פעילות מקסימה העובדת על שיתוף פעולה ועבודת צוות, תקשורת, התבוננות, זיכרון חזותי ותכנון בטבע. בסיום המשחק, מעניין לעבור יחד עם התלמידים ולראות מה מצאו ולשוחח על תהליך העבודה ועל היצירה.
משימה: ביצוע מגוון משימות עם חבל. העובדות על תקשורת, שיתוף פעולה ועבודת צוות.
מתאים לילדי כיתה א ומעלה.
משחק חוץ עם תלמידים. המטרה: ביצוע משימה קבוצתית בהקשבה ובתנועה אישית מודעת. המשימה להצליח לקחת את כל האבנים ממרכז המעגל בלי להתגלות. מתאים לכל הגילאים.
מערכי שיעור, מדעים,מעגל השנה,מתמטיקה,עברית, התבוננות,עבודה בקבוצות, עברית, , כל תלמיד בפינת הישיבה שלו
משימה קבוצתית דינאמית, המפתחת תנועה אישית מודעת ורגישות לסובב.גיל: כיתה ב ומעלה.
המשימה: לשמור על הזנב ולאסוף זנבות מאחרים כדי להגיע לסוף המשחק עם זנב אחד לפחות.
הכרת מצוות התלויות בארץ: לקט, פאה, ערלה ונטע רבעי. הבנת הקשר שבין ערך הקדושה שבא לידי ביטוי בקיום המצוות שבין אדם לחברו (לקט, פאה) ובין אדם למקום (ערלה ונטע רבעי). היכרות עם מיזם "לקט ישראל".
מפגש בגינה בנושא הזרים (מיעוטים, עובדים זרים, עולים, מתגיירים) שחיים בינינו ומצוות אהבת הגר. המפגש במרחב הציבורי, האותנטי והניטרלי, מבקש לעורר את תשומת הלב לאחר, ברוח הפרשה.
ביחידה זו נתמקד בחקר לוח הכפל, נחפש חוקיות והכללות, באמצעות ציור לוח הכפל על האדמה והבנת החוקיות..
התלמידים יתנסו בזיהוי צמחים דרך מגדיר, ילקטו את הצמחים, יעבדו לפי מתכון ולבסוף ייהנו מלאכול ולטעום מהתוצר. הלמידה בנושא פעלים וטקסט מפעיל, פעילות זיהוי וליקוט צמחים.
תרגול לימוד הכיוונים במסגרת היציאה החוצה הופך את הלמידה ליישומית ובעלת משמעות. השיעור כולל הכרות עם הכיוונים, מציאת הצפון ללא מצפן ותרגול שימוש בכיוונים עם מפה בסיסית של האזור.
התלמידים יחפשו בסביבה את סימני האביב וישוו אותם למתואר בשיר "איך יודעים שבא אביב?", תוך מיון והכללה.
התלמידים יתבוננו ויכירו לעומק את האזוב ושימושיו הרפואיים. התלמידים יתנסו בליקוט האזוב ושימורו על ידי ייבוש והשריה בשמן. ויכירו את מקומו של האזוב ביציאת מצרים.
מתרגלים שימוש במילות תואר בשיחה ובכתיבה בטבע, דרך משחק תיאור פריטים שאספנו. חווית הלמידה הופכת למשמעותית, מפעילה ומעניינת!
נאסוף עלים במרחב, נתאר אותם במילות תואר חדשות המבטאות גודל, מרקם וצורה ולבסוף נכין סימניות מעלים.
התלמידים יתרגלו עבודה על פי טקסט מפעיל ויכירו את צמחי העונה ואת עולם הליקוט בטבע.
התלמידים ילמדו מילות תואר וירחיבו את אוצר המילים שלהם בנושא העננים תוך כדי התבוננות בעננים שבשמיים.
התלמידים יתרגלו הבנת הוראות, יעבדו על ניסוח הוראות ברורות והבעתם בעל פה ובכתב אודות פריטים ונקודות עניין במרחב.
התלמידים יכירו צמחים בסביבה, ילמדו להתבונן לעומק בצמח אחד, יכירו שימושים רפואיים של צמחים
נכין את התלמידים לקראת היציאה הראשונה שלהם לסביבת הלמידה החוץ כיתתית, נתאמן על הקריאה המוסכמת לכינוס ועל רגליים מגנטיות!
התלמידים יערכו היכרות עם השפעת תנאי הגידול (צל ושמש) על גובהם של הצמחים באמצעות התבוננות וחקר.
התלמידים יחושו בנוח במרחב ויגלו את המגוון המצוי בטבע.
במסגרת סיבוב היכרות וגילוי במרחב. התלמידים יגלו ויאספו ממצאים שונים על פי 'גלויות' ייעודיות. לאחר מכן יבצעו משימות הנוגעות למידע החדש שגילו.