עץ המשאלות
פעילות לפתיחת שנה בגן הילדים המתחברת לעולם הרגשי. הילדים כותבים משאלות לשנה החדשה ותולים יחד על עץ בחצר הגן.
פעילות לפתיחת שנה בגן הילדים המתחברת לעולם הרגשי. הילדים כותבים משאלות לשנה החדשה ותולים יחד על עץ בחצר הגן.
שיעור חוץ כיתתי ליום הזיכרון בו התלמידים יצאו להכיר מקרוב את פרח דם המכבים, וכיצד קיבל את שמו. יכירו את פרויקט דם המכבים ואת החשיבות של סמל מוחשי, יכינו סמלים משלהם ליום הזיכרון. שימו לב שהשיעור מתאים רק בעונה האביב כאשר דם המכבים פורח בטבע.
תוך משחק והתנסות בשיעור חוץ כיתתי, התלמידים יתחלקו לקבוצות ויסוו בשטח את אחד מחברי הקבוצה. השיעור מתאים לנושא התחפושות לקראת פורים!
שיעור חוץ כיתתי בו התלמידים ילמדו לזהות ציפורים מתוך תיאורים בעבודה בזוגות. שיעור זה יכול להוות שיעור המשך לשיעור צפרים מתחילים.
בעזרת הנוף הטבעי בחוץ חוזרים בזמן לתקופת המקרא, לומדים את סיפור המגילה דרך הסביבה הקרובה ובעזרת מאפייני הסיפור.
פעילות מקסימה העובדת על הקשבה, תקשורת, סבלנות, הכוונה ומתן הוראות וירידה לפרטים.
בסיום המשחק, מעניין לעבור יחד עם התלמידים על היצירות שלהם ולשוחח על האתגרים שעלו בתהליך העבודה ועל ההצלחות.
פעילות מקסימה העובדת על שיתוף פעולה ועבודת צוות, תקשורת, התבוננות, זיכרון חזותי ותכנון בטבע. בסיום המשחק, מעניין לעבור יחד עם התלמידים ולראות מה מצאו ולשוחח על תהליך העבודה ועל היצירה.
משימה: ביצוע מגוון משימות עם חבל. העובדות על תקשורת, שיתוף פעולה ועבודת צוות.
מתאים לילדי כיתה א ומעלה.
משחק חוץ עם תלמידים. המטרה: ביצוע משימה קבוצתית בהקשבה ובתנועה אישית מודעת. המשימה להצליח לקחת את כל האבנים ממרכז המעגל בלי להתגלות. מתאים לכל הגילאים.
משימה קבוצתית דינאמית, המפתחת תנועה אישית מודעת ורגישות לסובב.גיל: כיתה ב ומעלה.
המשימה: לשמור על הזנב ולאסוף זנבות מאחרים כדי להגיע לסוף המשחק עם זנב אחד לפחות.
הכרת מצוות התלויות בארץ: לקט, פאה, ערלה ונטע רבעי. הבנת הקשר שבין ערך הקדושה שבא לידי ביטוי בקיום המצוות שבין אדם לחברו (לקט, פאה) ובין אדם למקום (ערלה ונטע רבעי). היכרות עם מיזם "לקט ישראל".
מפגש בגינה בנושא הזרים (מיעוטים, עובדים זרים, עולים, מתגיירים) שחיים בינינו ומצוות אהבת הגר. המפגש במרחב הציבורי, האותנטי והניטרלי, מבקש לעורר את תשומת הלב לאחר, ברוח הפרשה.
התלמידים יתבוננו ויכירו לעומק את האזוב ושימושיו הרפואיים. התלמידים יתנסו בליקוט האזוב ושימורו על ידי ייבוש והשריה בשמן. ויכירו את מקומו של האזוב ביציאת מצרים.
מתרגלים שימוש במילות תואר בשיחה ובכתיבה בטבע, דרך משחק תיאור פריטים שאספנו. חווית הלמידה הופכת למשמעותית, מפעילה ומעניינת!
נאסוף עלים במרחב, נתאר אותם במילות תואר חדשות המבטאות גודל, מרקם וצורה ולבסוף נכין סימניות מעלים.
התלמידים יתרגלו עבודה על פי טקסט מפעיל ויכירו את צמחי העונה ואת עולם הליקוט בטבע.
התלמידים יתרגלו הבנת הוראות, יעבדו על ניסוח הוראות ברורות והבעתם בעל פה ובכתב אודות פריטים ונקודות עניין במרחב.
התלמידים יכירו צמחים בסביבה, ילמדו להתבונן לעומק בצמח אחד, יכירו שימושים רפואיים של צמחים
בעקבות שירו של י' טהרלב "ההר הירוק", התלמידים נלמד על ההבדלים בין עצים נשירים לעצים ירוקי עד, נאתר אותם במרחב ונשווה ביניהם תוך עבודה בקבוצות.
לומדים מיומנויות שפה בחוץ! נצא לתרגל שאילת שאלות בכתב ובעל פה, דרך איסוף ממצאים בסביבה החוץ כיתתית.
התלמידים יכירו את מושג הפצת הזרעים, יאספו זרעים שונים, יחקרו את אופן הפצתם ויהיו שותפים בשימור והפצת הזרעים.
התלמידים יחושו בנוח במרחב ויגלו את המגוון המצוי בטבע.
במסגרת סיבוב היכרות וגילוי במרחב. התלמידים יגלו ויאספו ממצאים שונים על פי 'גלויות' ייעודיות. לאחר מכן יבצעו משימות הנוגעות למידע החדש שגילו.
חומרי עזר, עברית, שיתופיות,קריאה,כתיבה,התבוננות, עברית, בחוץ, במרחב/בחורשה בקבוצות