כיצד מאיירים סיפור?
אחרי שחשבתם על דמות, מקום וזמן, צירתם את הדמות בזוויות והבעות פנים שונות וצירתם את הסביבה. הגיע הזמן לצייר להוסיף איורים בתוך הריבועים במחברת שקיבלתם עם הערכה!
אחרי שחשבתם על דמות, מקום וזמן, צירתם את הדמות בזוויות והבעות פנים שונות וצירתם את הסביבה. הגיע הזמן לצייר להוסיף איורים בתוך הריבועים במחברת שקיבלתם עם הערכה!
אנחנו מאמינים בגמישות ויכולות הסתגלות לשינויים ככלים הכרחיים לכל אדם במאה ה-21. אחד העקרונות המובילים באיפכא הוא שאת מה שאנחנו אומרים אפשר גם לבצע. לכן מוגדרים באיפכא חללים לפי סוגי פעילויות וניתנים להתאמה לפי צרכי הכיתה באותו יום. כך ניתן לנצל את החלל לשימוש ככיתה מלאה, קבוצות עבודה, צוותים קטנים או כחלל המתאים לעבודה אישית ועצמאית. בנינו מחיצות מתפרקות, ייצרנו משטחי עבודה והבאנו ציוד מתקדם שניתן להזיז מחלל אחד לאחר כדי לאפשר גמישות מרבית למשתמשים, בסידור ועיצוב חדש של המרחב על פי צרכי הלמידה. מרחב תפירה – תפירה היא אומנות החיבורים. בקלות רבה אפשר לחבר חלקי בד שטוחים וליצור צורה תלת מימדית. אפשר לתפור, להדביק, לרקום, לחורר, לקשט, לנפח, למתוח, למלא, בקיצור, אפשר לגרום לדברים לקרות. במרחב תפירה אפשר להגשים רעיונות. עיצוב ויצירה – כאן נפגשים חומרים. במרחב הזה כל החומרים מתערבבים ואפשר ליצור פסל שהוא גם ציור ודגם גדול. במרחב האמנות חושבים על עיצוב של רעיונות גדולים ובונים אותם מפרטים קטנים. נגרות – נניח שיש לכם רעיון שצריך לבנות. אפשר לבנות אותו מעץ! הוא יכול להיות רעיון בגדול ואולי רעיון בקטן. בכל מקרה: פטיש, מברגה, מסורים, קליבות, מסמרים, ברגים, נייר שיוף ועוד כלים במרחב נגרות יכולים לאפשר לכם לבנות כל מה שתרצו בעצמכם. נגרות דיגיטלית – רעיונות מצויירים על נייר הופכים לשרטוטים מצויירים במחשב ואז המכונות שלנו באיפכא יכולות לחתוך אותם ממשטחי עץ, קרטון ופלסטיק ולהפוך ציורים לדברים אמיתיים. כאלה שאפשר להרכיב ולהפוך מדו לתלת מימד. אלקטרוניקה – דברים שזזים לבד, אורות שנדלקים, מנגינה שמתחילה באופן אוטומטי – כאן תוכלו להגשים רעיונות בעזרת מעגלים חשמליים, חיישנים, תכנות ורובוטיקה. דיגיטלי נקי –תארו לעצמכם רעיון דמיוני שלא קיים עדיין בעולם ומרחב שמאפשר לעצב ולהדפיס אותו במדפסת תלת מימד. במרחב הדיגיטלי אפשר ללמוד כיצד לבנות במחשב כל חלק שחסר לכם או את הרעיון כולו, כל מה שצריך זה רעיון טוב. מטבח יוצר –מרחב שבו מבשלים, אופים, בודקים כלים וחומרים ותוך כדי כך לומדים מתמטיקה, כימיה, פיזיקה, גאוגרפיה, היסטוריה, תנ"ך. בקיצור, כל מקצוע שהוא. מסתבר שבישול היא דרך מצוינת ללמוד.
התלמידים המגיעים לאיפכא, מתנסים בלמידה רב-תחומית, חווייתית והתנסותית. באיפכא יצרנו מרחב פיזי שמאפשר למורים ותלמידים ללמוד בדרך שונה; שברנו את הקירות הפיזיים כדי לשחרר קבעונות מחשבתיים. איפכא בנוי ממרחבים שונים במטרה לייצר חוויית למידה משמעותית ומעמיקה בעזרת כלי עבודה חדשים. כל מרחב נועד לאפשר למורה להתנסות בדרך הוראה חדשה, לייצר שפת הוראה אישית המותאמת לתלמידיו ולהוביל מהלך דומה בבית הספר שממנו הגיע.
ברוכים הבאים ילדים יקרים לאתגר ליל הסדר שלנו! באתגר זה תוכלו ללמוד על חג הפסח, לצפות, לשחק, להעמיק וליצור. המטרה של האתגר שלנו היא לחשוב מחדש על ליל הסדר ולהצליח לקיים ליל סדר גדול וחגיגי עם כל בני המשפחה המורחבת גם אם כל משפחה גרעינית חוגגת בביתה שלה. המורה שלכם תשמח לראות איך אתם מתקדמים באתגר ובלמידה, שתפו אותה והראו לה מה אתם עושים. וודאי תוכלו ללמוד גם אחד מהשני!
עמוד התמיכה שלנו ללמידה מרחוק מורות ומורי מקצוע יקרים, אנו יודעים שבתקופה זו אתם/ן צריכים/ות להמיר ולתרגם שיעורים שלימדתם/ן בבית הספר לשיעורים שיכולים להתקיים בסביבת הלמידה מרחוק. בנוסף אנו מודעים להצפה של התכנים ולבלבול שהיא יוצרת. לכן, ריכזנו עבורכם/ן את התכנים לפי מקצועות בפליליסטים מסודרים על מנת שיהיה לכם/ן קל למצוא את החומר שאתם/ן צריכים/ות עבור השיעור שלכם/ן . תמיכה טכנית. תוכן מקצועי. תמיכה פדגוגית.
איפכא הוקם במטרה לחשוב מחדש על הפעולה החינוכית – לאתגר ולהגמיש אותה, ולבחון ללא הרף דרכי לימוד חלופיות המשלבות פדגוגיה רלוונטית ומתחדשת, ערכים, מחשבה, ביטוי ויצירה מקורית. עיצומה של מהפכה העולם נמצא בתנועה מתמדת והמציאות שהכרנו משתנה במהירות עצומה. אנו חיים ופועלים בתנאי אי-ודאות, ועלינו האחריות להכין את ילדינו לקראת עתיד לא מוכר. צוותי החינוך הם מובילי המהפכה המנהלים והמורים הם הכוח המניע שמסוגל לסלול את הדרך החדשה ולחולל את השינוי. איפכא אינו רק מקום לתלמידים אלא גם, ובעיקר, מרחב התנסות למורים. המעשה החינוכי – פירוק והרכבה מערכת החינוך דינמית וחפצת חיים. הגיעה העת לאתגר את המבנים הקיימים ולהציע אחרים: באיפכא נסיר את המחיצות שבין תחומי דעת, קבוצות גיל והרכבי כיתות, ונייצר חיבורים ניסיוניים חוצי תחומים, מרובי מיומנויות וכלים. *אִיפְּכָא: קיצור של אִיפְּכָא מִסְתַּבְּרָא 1. ביטוי בארמית שפירושו "ההפך מהמקובל הוא הנכון". 2. שם שניתן לצוות מיוחד באגף המודיעין בצה"ל שהוקם לאחר מלחמת יום הכיפורים. תפקידו לבקר את הערכות המודיעין ולבדוק דווקא את האפשרויות הנראות בלתי סבירות באותה עת ולהציע הערכות מנוגדות.
בהתאם למודל ההפעלה המייצר רצף בין שתי זירות הפעילות בתוך איפכא ובבית הספר, איפכא מציע דרכי ושיתופי פעולה שיאפשרו לכם – בתי הספר של פסגת זאב ושל הגבעה הצרפתית לקבל מגוון של כלים ומנגנוני תמיכה ויסייעו לכם לקדם את הפדגוגיה אליה אתם שואפים. במרכז איפכא קבוצות תלמידים מגיעות בליווי מחנכת מבית הספר לתהליך למידה באיפכא.
קחו דף שורות והשתמשו בו לכתיבת טיוטת הסיפור שלכם. בגוף הסיפור יש לנו בעיה או סיבוך, למשל: מריבה, חולי, רצון שהדמות מנסה להגשים והיא לא מצליחה. יש מילים שעוזרות לנו להבין שישנה בעיה או סיבוך, למשל: ואז..לפתע..פתאום.. לפתע קרה משהו מוזר.. הכל היה בסדר, עד ש… אל תשכחו לתת לדמויות שלכן לדבר זו עם זו… ותספרו לקוראים איך הן מרגישות ומה הן חושבות.