השכונה שלי באחוזים
אוספים נתונים וממירים שברים לאחוזים בשכונה
התלמידים יצאו למרחב הסמוך לבית הספר, יתבוננו על רכיבי הנוף השכונתי (ספרית רחוב, פחי זבל, מכולות, עצים, מכוניות, אופניים וכו'), ימיינו את הרכיבים בהתאם לקריטריונים שיקבעו בעצמם (לדוג': בספרית רחוב יש ספרי קודש, ספרי ילדים, ספרים באנגלית). לבסוף, יכתבו שברים מתאימים לממצאים, ימירו לאחוזים, ויציגו את הנתונים בדיאגרמה.
פתיחה
נעמוד במעגל, נעצום עיניים ונקשיב לרחשים מסביב, נצביע בעיניים עצומות לעבר מקומות בשכונה (בית, מכולת, בית ספר, תחנת אוטובוס ועוד).
מעבר
גוף השיעור
כל קבוצה תתבקש לאסוף נתונים לפי מדגם שיקבע מראש עלי ידי התלמידים והמורה ביחד בכיתה (לדוגמא: נספור מדגם של 25 מכוניות ונמיין לפי צבעים או סוגים).
שלב 1 – כל קבוצה מתבוננת ואוספת את המידע הנדרש בזמן קצוב של 25 דק'.
שלב 2- התלמידים יתעדו את הממצאים בדף דיווח.
שלב 3 – התלמידים ימירו את השברים ויחשבו את ערך האחוז ויכתבו בדף דיווח.
שלב 4 – עיבוד נתונים והצגתם בייצוג גרפי לבחירתם תוך שימוש בחומרים מהטבע .
שלב 5 – כתיבת מסקנות דמוגרפיות או העלאת שאלות מן הנתונים
מעבר
סיכום
נערוך הצגת תוצרים ומסקנות.
נערוך רפלקציה – מה למדתי על עצמי ומה למדתי על הנושא?
חוות דעת
מרכז חדשנות פדגוגי ללמידה בטבע, הממוקם בלב שכונת גילה באתר הטבע העירוני "ח'רבת ארזה". המרכז מכשיר ומלווה מורים ומורות בהוראה חוץ כיתתית פעילה ומגוונת, עוסק בליווי בתי ספר ובפיתוח פדגוגי בתחומי הלמידה המבוזרת.